Polityka prywatności

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
    1. Współadministratorami danych są Kancelaria Adwokacka Małgorzata Heller-Kaczmarska, Kancelaria Adwokacka Adam Kaczmarski i Kancelaria Adwokacka Tomasz Gostyński ul. Poznańska 57/13 60-852 Poznań 61-852-96-75, sekretariat@kancelariapoznanska.pl
    2. Państwa dane osobowe przetwarzane są:
      – na podstawie Państwa zgody i w celu nawiązania lub zachowania relacji biznesowych pomiędzy Państwem, a Administratorami – podstawa prawna przetwarzania artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO)
      – w celu wykonania umowy, której są Państwo stroną lub która Państwa dotyczy, a także w celu podjęcia działań na Państwa żądania przed zawarciem umowy (w szczególności takich jak przedstawienie oferty, negocjowanie warunków handlowych) – podstawa prawna przetwarzania artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO)
      – w celu wykonania lub zawarcia umowy z podmiotem, który Państwo reprezentujecie lub na rzecz, którego świadczycie pracę w zakresie uzasadnionego interesu administratora – – podstawa prawna przetwarzania artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO)
    3. Przetwarzane będę Pani/Pana dane osobowe zwykłe, a jeśli to będzie konieczne i takie dane Pan Pani poda to także dane szczególne wskazane w ar. 9 i 10 RODO.
    4. Pani/ Pana dane będą przekazane odbiorcom takim jak pracownicy i współpracownicy Administratorów w zakresie w jakim jest to konieczne do wykonania usług objętych umową.
    5. Dane będę przetwarzane przez cały okres prowadzenia sprawy, a a także po tym czasie jeśli będzie to niezbędne do wykonanie obowiązków przewidzianych prawem lub realizacji interesu współadministratorów.
    6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do Pana/Pani danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w RODO. Prawa te są znacząco ograniczone z uwagi na wiążące adwokatów przepisy prawa. W razie wątpliwości z chęcią wyjaśnimy szczegóły.
    7. Przysługuje Pani/Panu prawo skargi do organu nadzorczego;
    8. Podanie następujących danych nie jest obowiązkiem ustawowym. Podanie danych nie jest konieczne, ale odmowa ich podania skutkować będzie niemożnością udzielenia pomocy prawnej w zakresie zastępstwa procesowego.
    9. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej kancelariapoznanska.pl jest Kancelaria Adwokacka Małgorzata Heller-Kaczmarska, ul. Poznańska 57/13, 60-852 Poznań, NIP 778-016-33-35, adres poczty elektronicznej: sekretariat@kancelaria-mhk.pl zwany dalej „Administratorem”.
    10. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
  2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM ZE STRONY INTERNETOWEJ
    1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA.
      Administrator przetwarza dane osobowe za pośrednictwem strony kancelariapoznanska.pl w przypadku:
      1. skorzystania przez użytkownika z formularza kontaktowego lub skontaktowania się przez użytkownika drogą e-mail na podany w kontakcie adres e-mail. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO jako prawnie usprawiedliwiony interes Administratora.
    2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. 
      Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych użytkownika:
      1. Imię i nazwisko,
      2. Adres e-mail,
      3. Numer telefonu.
    3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH.
      Dane osobowe użytkowników przechowywane są przez Administratora:
      1. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
      2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
    4. Podczas korzystania ze strony internetowej mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
    5. Od użytkowników mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na stronie internetowej. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
    6. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne.
    7. Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
    8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
      1. przetwarzane zgodnie z prawem,
      2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
      3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  3. UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
    1. Dane osobowe użytkowników przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu strony internetowej. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
    2. Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
  4. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
    1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    2. Podstawy prawne żądania użytkownika:
      1. Dostęp do danych – art. 15 RODO
      2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
      3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
      4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
      5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
      6. Sprzeciw – art. 21 RODO
      7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
    3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: sekretariat@kancelaria-mhk.pl.
    4. W sytuacji wystąpienia przez użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
    5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. ISTOTNE TECHNIKI MARKETINGOWE
    1. Administrator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: zobacz
    2. Administrator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  6. PLIKI „COOKIES”
    1. Strona Administratora używa plików „cookies”.
    2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
    3. W ramach strony stosowane są rodzaje plików „cookies”:
    4. Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji użytkownika w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez użytkownika, typie strony, z jakiej użytkownik został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkownika na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
    5. Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
    2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
    3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
dla osób biorących udział w rekrutacji

W związku ze zgłoszeniem się do rekrutacji prowadzonej przez Kancelarię informujemy Panią/Pana o tym na jakich zasadach będą przetwarzane Pani/Pana dane osobowe.

  1. Współadministratorami danych są Kancelaria Adwokacka Małgorzata Heller-Kaczmarska, Kancelaria Adwokacka Adam Kaczmarski i Kancelaria Adwokacka Tomasz Gostyński ul. Poznańska 57/13 60-852 Poznań  61-852-96-75, sekretariat@kancelariapoznanska.pl
  2. Dane zbierane są do celów obecnej rekrutacji, a w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana wyraźnej i dobrowolnej zgody także dla potrzeb przyszłych rekrutacji. Dane przekazane do obecnie prowadzonej rekrutacji wskazane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1b RODO, a w przypadku wyrażenia zgody na ich wykorzystanie, także do przyszłej rekrutacji lub przesłania innych danych niż imię (imiona) i nazwisko; data urodzenia; Pani/Pana dane kontaktowe; wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
  3. Przetwarzane będą Pani/Pana dane osobowe zwykłe, w szczególności dane takie jak: imię (imiona) i nazwisko; data urodzenia; Pani/Pana dane kontaktowe; wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, w zakresie koniecznym do realizacji celu, o którym mowa w pkt 2.
  4. W przypadku pozytywnego przejścia rekrutacji, Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane podmiotowi wykonującemu, na rzecz administratorów, usługi księgowe lub kadrowe, celem przygotowania umowy.
  5. Dane będą przetwarzane przez cały okres prowadzenia rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych na użytek przyszłych rekrutacji, także po tym okresie, aż do zakończenia prowadzenia przez administratorów działalności.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do Pana/Pani danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w RODO.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem w zakresie w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody. Cofnięcia zgody dokonuje się poprzez kontakt mailowy pod adresem: rekrutacja@kancelariapoznanska.pl
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo skargi do organu nadzorczego.
  9. Podanie następujących danych: imię (imiona) i nazwisko; data urodzenia;  dane kontaktowe; wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, do obecnie prowadzonej rekrutacji, jest niezbędne i ich niepodanie skutkować będzie odrzuceniem zgłoszonej kandydatury. Podanie pozostałych danych do obecnych postępowań rekrutacyjnych jest dobrowolne i ich nie podanie nie wywołuje żadnych skutków prawnych. Podanie danych do przyszłych postępowań rekrutacyjnych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia tych postępowań i brak ich podania skutkować będzie nieuwzględnieniem zgłoszonej kandydatury do przyszłych rekrutacji.

Zaufali nam